حل پازل و افزایش حافظه

3DWoodenPuzzleTG412_2_1024x

افرادی که پازل حل می کنند معمولا درک بصری بیشتر و بهتری دارند. همچنین کودکانی که از سن پایین به حل پازل پرداختند درک بهتری از اشکال فضایی نسبت به کودکانی که این کار را انجام نداده اند دارند.

همانطور که گفته شد حل پازل به تقویت ذهن بسیار کمک میکند. یکی دیگر از مزایای حل پازل، افزایش قدرت حافظه و تعامل اجتماعی در بزرگسالان است. پازل به ذهن کمک میکند اطلاعات را راحت تر و در مدت زمان بیشتری به حافظه بسپارید.

یکی از بیماری هایی که این روزها نسبت به سال های قبل بیشتر دیده می شود، بیماری آلزایمر است. برای پیشگیری و یا حتی برای درمان آلزایمر می توانید با انجام کارهایی مثل حل جدول کلمات، افزایش فعالیت بدنی و حل پازل های گوناگون به ویژه پازل های سه بعدی  که بر حافظه تاثیر بسیاری دارند استفاده کنید.

 

در کودکان سخت می شود گفت که دقیقا در چه سنی می توانند پازل ها را کامل کنند. برای حل پازل به مهارت های استدلالی نیاز دارند. به همین دلیل اگر در سن پایین به حل پازل بپردازند، به تدریج یاد میگیرند که از روش ها و مهارت هایشان در استدلال و حل مسائل استفاده کند. 

حل پازل مهارتی است که ذهن را به چالش میکشد و باعث رشد شناختی فرد می شود. حل پازل فعالیتی جذاب است که حتی در دوران دیجیتال جایگاه خود را حفظ کرده است.

پازل بازی است که برای همه ی افراد در هر سنی مناسب بوده و خاطره ای شیرین برای افراد به جای میگذارد. اگر بازی و حل پازل مرتب انجام شود به مرور زمان باعث بروز ایجاد نکات مثبتی در فرد می شود و مهارت های منطقی و قدرت مغز برای تصمیم گیری را افزایش می دهد. علاوه بر این می توان به افزایش ادراک بصری، تمرکز و هماهنگی، تحرک مغز، افزایش خلاقیت ، توسعه تفکر و… اشاره کرد.

پازل ها می توانند قدرت تخیل افراد را بالا ببرند و هرچه حل پازل پیش میرود احساس رضایت بیشتری در فرد ایجاد میکند به همین دلیل باعث افزایش عزت نفس در افراد می شود. حل پازل برای همه ی افراد، از کودک 2 ساله تا افراد 99 ساله مناسب است و آنها را سرگرم میکند. پازل کمک میکند ذهن شخص فعال بماند به همین دلیل وسیله ای سرگرم کننده و کارآمد برای افراد مسن است.

 

برای انتخاب پازل گزینه های زیادی وجود دارد. اگر پازل را برای کودک خود تهیه می کنید به این نکات توجه کنید که این بازی موجب افزایش مهارت های خواندن، استدلال و تطبیق در کودکتان شود. می توانید برای ایجاد جذابیت بیشتر پازل هایی تهیه کنید که عکس شخصیت های محبوب کودکان روی آن وجود دارد. علاوه بر این پازل های سه بعدی که اولین بار توسط شرکت نانوکالا وارد ایران شده است و می توانید آنها را  به صورت عمده و تکی از نانوکالا و یا از فروشگاه های معتبر سطح شهر در سراسر ایران  تهیه کنید. چون این پازل های سه بعدی دارای قطعات زیادی هستند می تواند شما را تا ماه ها سرگرم کند.

RobotimeRolife275pcsDIY3DFive-storiedPagodaWoodenPuzzl2_1024x
eiffel-tower-modern-3d-wooden-puzzle-6